Tuesday 5 June 2012

OPK - Ovulation Test

Assalamualaikum..

Cycle kali ni saya tak on clomid. =)
Haritu telefon Kak Ani tukang urut tu, dia suruh datang period ke-2 pun saya tak pergi.hehe

Rasanya cycle kali ni saya nak gunakan khidmat OPK - Ovulation test strip..
Hari tu yang beli dengan Yannie masa dia treatment dengan Dr.Lin masih ada lagi 2strip..hehe

Kali ni rasanya saya nak beli dengan Hamil Comel. Rasanya kat situ je yang affordable untuk beli banyak.. =)

Nak tanya pendapat korang, bila best time untuk start guna OPK tu ek? bukan waktu, maksud saya CD brape?
Sekarang saya dalam CD5, rasanya esok da suci dan boleh solat =)

Thanks in advance (*_*)

Wallahualam..

4 comments:

  1. cer check kat blog Dr.zubaidi...kalau beli kat hamil comel dia ada bagi link tu,noora pun baru beli dan cuba ikut nasihat doktor tu=)

    ReplyDelete
  2. selamat berjaya...cycle kali ni..saya baru nak on BBT dan OPK...1st taim cube ni..wish me luck too:D

    ReplyDelete
  3. cek pada CD13-15 pukul 1pm kalu terlepas 6pm
    kalu tak BF+ve cek pulak pada CD 23-26 kalau tak Peod time paling bagus 1pm..
    kalau boleh buat BBT sama...

    ReplyDelete
  4. Saye buat dari cd12-cd18 theb buat skali bbt...sbb nanti kite boleh estimate bile ovulation day...insyaAllah :)

    ReplyDelete