Tuesday 10 July 2012

CD40 or ..........

Assalamualaikum..

I'm entering my first ever 40days cycle of menses 
OR 
there was a little khalifah in my womb. :)..amin

Walaupun period saya tak regular tapi belum pernah dia tak menjenguk sehingga cecah 40hari. 

Ini perhatian yang saya buat tentang cycle saya tahun ini:

Januari ~ 25days
Februari ~ 37days
Mac ~ 23days
April ~ 20days
May ~ 31days

Kalau ikutkan senarai diaatas, cycle yang terpanjang tahun ni adalah pada bulan 2 iaitu 37hari.
Biasanya cycle saya pendek-pendek je.

Sekarang saya diserang sakit tekak yang amat. Rasanya dah dekat seminggu saya sakit tekak. Semalam saya MC. Memang tak larat sangat, bangun pagi tekak kering. Nak telan air liur pun saya menangis.Pedih!
Saya pergi klinik, doktor bagi ubat kumur,ubat demam, antibiotik dan ubat kemam.
Saya hanya guna ubat kumur dan makan ubat kemam. Saya tak berani nak telan antibiotik. Takut kalau betul 'rezeki' saya sudah sampai.

Saya pasti mereka yang sama TTC dengan saya dan pernah lewat datang 'kotor' pasti akan simpan satu harapan yang besar kan?
Macam tu juga saya dan Budi. Setiap kali sujud terakhir saya dalam setiap solat saya berdoa moga DIA tenangkan hati saya dalam berteka-teki ni.
Saya pohon jika bukan rezeki saya, datangkanlah darah kotor saya dalam waktu terdekat ini dan jika sudah rezeki saya, peliharalah dan selamatkan dia yang ada didalam rahim saya sehingga selamat dilahirkan kelak.

Doakan saya yea kawan-kawan.
InsyaAllah apa jua yang bakal muncul, saya akan share dengan kawan-kawan semua.. =)


Wallahualam..


6 comments:

  1. InsyaALLAH.. Ida doakan ada little khalifah .. =)

    Hari ni ida CD34.. hurm..... Apa pun takda tak rasa... hihihi

    ReplyDelete
  2. penah la jgk simpan harapan sbb cycle i ok jer maintain tiap2 bulan 28 29 hari...but ttiber lewat 2 hari n cik P dtg time bday i...sengal jer kan?...mainan qada n qadar tu....

    ReplyDelete
  3. hmm makin teruk eh demam yana, if nana jadi yana..proceed buat test sbb bila temp kita tinggi, if ada baby dalam perut..baby tu akan rasa lagi panas dr yg kita rasa..tu ape yang doc bgtau nana masa demam haritu laa..

    that's y nana makan jugak panadol yg doc bagi tu..doc kate ibaratkan nnti baby tu berenang dalam air panas..sian die

    so better check awal2 then buat apa yang perlu ye sayang..take k..nana doakan yana cepat sihat =)

    ReplyDelete
  4. salam...hi :)
    ni nurul :)
    nurul doa utk awk ye!! :)

    ReplyDelete