Wednesday 8 June 2011

Makanan tambahan

Assalamualaikum...

Dalam masa setahun perkahwinan Yana dan Budi, Yana makan Asid folic sebagai makanan tambahan untuk TTC...sejak dua bulan yang lalu, Yana amalkan pula makan Virgin Coconut Oil (VCO) keluaran Catalyst. Terlanjur Yana makan VCO, Yana terus jadi agen untuk produk keluaran Catalyst. Alhamdulillah banyak perubahan yang Yana rasa dan InsyaAllah Yana akan terus makan VCO.. Suami Yana juga amalkan makan VCO..

ni Yana share sikit kebaikan makan VCO :


Selain bagus untuk kulit, kesihatan dalaman dan luaran, VCO atau minyak kelapa dara juga bagus untuk mengekalkan kesuburan bagi kaum lelaki/wanita terutamanya yang telah berkahwin. Ada effect ke VCO ni? Jangan risau, VCO tiada side effect kerana dia bukan ubat. Rezeki itu semuanya datang daripada Allah, tetapi kita juga kena berusaha untuk mendapatkan sesuatu perkaran yang baik. Pengambilan VCO atau minyak kelapa dara keluaran Catalyst semasa kehamilan adalah sangat bagus dan InsyaAllah tidak mendatangkan sebarang kemudaratan dan kesan sampingan kerana produk kami adalah 100% asli tanpa sebarang bahan pengawet atau pewarna tiruan. CATALYST juga adalah sebuah syarikat bumiputera dan produk-produknya mendapat pengiktirafan sijil HALAL. Pengambilan VCO bagi pasangan suami isteri yang mengalami masalah kesubuan dan sedang merancang untuk mendapatkan zuriat juga sangat-sangat digalakkan kerana VCO juga berfungsi sebagai agen pelincir.


Berdasarkan pengalaman pengguna VCO sewaktu hamil dan selepas melahirkan anak


  • Kurang masalah keletihan dan tidak bertenaga semasa bekerja.
  • Kulit tidak mengalami sebarang masalah jerawat/minyak walaupun berlaku perubahan hormon sewaktu hamil.
  • Sistem penghadaman lancar dan tiada masalah sembelit.
  • Tiada masalah keputihan sewaktu hamil.
  • Masalah kulit meregang/merekah dapat di atasi.
  • Kulit bayi cantik dan tidak jaundis.
  • Sentiasa bertenaga dan tidak letih (dalam tempoh 10 hari awal berpantang)


**Tidak salah berusaha kerana Allah telah memberikan pelbagai cara. Maka berusahalah dan redha pada ketentuan Allah. Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik buat hamba-Nya.**

<kredit :eazy Catalyst>

Wallahulam...

2 comments:

  1. tahniah..teruskan berusaha..sama lah fika pn mkn vco jugak..yana jual brape?skali ngan pos..

    ReplyDelete
  2. thanks fika..

    yeke? bestkan mkn VCO..badan xrase letih..yana jual RM45 termasuk pos...mls nk kire la sen2 tu..ihhih..
    klu COD area seri kembangan,cyberjaya n putrajaya.. =)

    ReplyDelete